Maig 2024. Senderisme nocturn a la llum de la Lluna
Imagen Cabecera
Participants de l'activitat
Body

El 24 de maig de 2024, 46 persones d’entre 12 i 46 anys, van realitzar la ruta a la llum de la lluna a Picassent, concretament pel parc natural del Tello, declarat com a tal el 2005.

Enguany 4 grups dels centres joves de Picassent, Silla, Godella i Massanassa han fet servir esta activitat com una proposta d’oci nocturn per als i les adolescents del seu municipi.

El bus ens va deixar al corral de bous de Machancoses, ací vam començar a caminar per la Vereda del camí d’Alfarp a Alcàsser, agafarem el desviament a l'esquerra de la mítica senda València, que ja forma part del terme de Llombai. La seguim i prenem el camí que ix a l’esquerra, marcat per “mollons”  fins a arribar al Barranc Fondo, des del qual tornem a connectar amb el camí València.

Fins ací el recorregut és benevolent amb les participants, travessar la senda del barranc Fondo és un plaer, i dona per a la conversa i fins i tot els “piques” entre algunes i alguns participants, convertint en carrera esta passejada. Clar, com que no coneixen el recorregut, no guarden energies per a la part de la ruta més dura que ens disposem a abordar.

La pujada als Alts de València, junt al pic del Besori, ens situa en el tram més dur amb trams del 20% i 177 metres de desnivell positiu. Este moment fa que qualsevol persona es pregunte, quina necessitat hi ha, i en eixe moment s’escolta per primera vegada a la ruta el manit ”Ja arribem?”

Com que la pujada ens resulta més complexa del que pensàvem parem a sopar en una pinadeta just abans del cim dels Alts de València des d’on podem vore la silueta de la serra Calderona al nord; al mig/ est: el port de València amb tota la seva lluminària i l’Albufera , que es l’únic trosset que trobem sense llums, i el Far de Cullera al Sud, del que podem veure la llum girar quan rodava. Este moment ens duu a compartir l’estat de l’Albufera, la mancança d’aigua i la mala qualitat d’aquesta, la caça descontrolada, a més de l’acumulació de sediments deguda als diferents abocaments que rep i la mala gestió que esta fent-se d’ella, i de la situació micro passem a la macro, comentant els problemes que estem generant a la natura, i com ens responsabilitzen personalment, quan les màximes contaminadores són les empreses de combustibles fòssils i altres explotacions.

Des d’ací iniciem la baixada des del Pla de la Pòlvora, una baixada plaentera i que ens ajuda a retindre en la memòria estos moments de plaer en la natura.

Esta ruta que té tots els ingredients per poder disfrutar d’una activitat a l’aire lliure que va discórrer entre converses entre senders bonics, la lluna plena, una pujada dura que recordar, i moments per a parlar i compartir confidències, els ingredients perfectes perquè les persones participants tinguen una vivència positiva a la natura en el seu temps d’oci.

Gràcies a totes les que vàreu participar i a les persones que acompanyen a grups de persones joves en les seues “primeres vegades”

Coneix la ruta en este enllaç